مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» گرجستان چگونه است

گرجستان بهعنوان یک کشور در حال پیشرفت در منطقه قفقاز در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از مردم دنیا قرار گرفته است بههمین منظور در این یادداشت، به بررسی شرایط لازم برای اقامت گرجستان و شرایط زندگی در این کشور می پردازیم.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، شرکت سام جورجیا در ادامه یادداشتی درباره شرایط زندگی و اقامت در کشور گرجستان آورده است.

گرجستان در سالهای اخیر، به دلیل وضعیت استراتژیک منطقهای برای فعالیتهای تجاری و اقتصادی توسط دولتهای غربی و اتحادیه اروپا پشتیبانی میشود و به همین علت نیز در حال حاضر بهعنوان یک کشور مناسب در امر سرمایهگذاری و به خصوص موضوع صادرات و واردات مورد توجه بسیاری از سرمایهگذاران قرار گرفته است.

اما در خصوص شرایط زندگی در گرجستان باید اشاره کنیم که انتخاب شما برای موضوع زندگی و مهاجرت به گرجستان باید بهدقت صورت پذیرد زیرا این کشور شرایط خود را داشته و آنقدرها هم شرایط زندگی و اقامت گرجستان ساده نیست و مطالعه موضوعاتی که در ادامه آمده است میتواند راهنمای خوبی برای کسانی باشد که میخواهند به این کشور سفر کنند.

وضعیت کار در گرجستان

کار در گرجستان شرایط به خصوص خود را دارد، به خصوص که برعکس آن چیزی که بسیاری از افراد در مورد آن آگاهی ندارند، آن هم اینکه، گرجستان کشور ثروتمندی نیست و انتظار یک زندگی با کیفیت بالا در آن شاید آنچنان منطقی به نظر نرسد.

در کشور گرجستان کار به وفور یافت نمیشود و یا اگر نیز یافت شود شرایط به خصوص خود را دارد و مهمترین آن نیز تسلط به زبان گرجی و یا روسی است. عموماً مردم این کشور در موضوع کار رغبت چندانی به نیروی کار خارجی ندارد و این موضوع زمانی شدت پیدا میکند که شخص متقاضی نیز خارجی باشد که تسلط بر زبان گرجی نداشته باشد، پس یکی از شروط مهم برای کار در گرجستان تسلط نسبی به زبان گرجی بوده که زبان آنچنان سختی نیز نیست اما اگر رو راست باشیم، گرامر این زبان بسیار مشکل است.

توجه داشته باشید میزان حقوق و دستمزد نیز در گرجستان بسیار کمتر از آن چیزی است که فکر کنید. مردم کشور گرجستان برعکس بسیاری از مردم کشور ما، به زندگی با حقوق و دستمزد پایین راضی بوده و سطح توقعات آنها نیز چندان بالا نیست. پس توجه داشته باشید که شما در هنگام استخدام در گرجستان آنچنان شاید نتوانید درخواست پرداخت حقوق خیلی خوب از سمت کارفرما داشته باشید مگر اینکه در کار خود بسیار تبحر داشته باشید و شرکت مقابل نیز به تخصص شما نیاز داشته باشد.

همچنین اکثر کارآفرینان و کارفرمایان گرجی نیز اولویت را با استخدام نیروهای گرجی یا روسی میگذارند، پس با توسط به شرایط ذکر شده توصیه ما این است که شاید دل بستن به موضوع استخدام در گرجستان چندان برای شما نتواند نتایج خوبی داشته باشد، پس به امید استخدام و کار در گرجستان، به گرجستان سفر و مهاجرت کنید.

وضعیت زندگی در گرجستان

گرجستان کشوری بسیار آرام با حداقل دغدغهها است که میتواند گزینه مناسبی برای یک زندگی بدون دغدغه باشد. اما موضوع مهم این است که بدانید وضعیت زندگی در گرجستان با آنچه که در اغلب کشورهای اروپایی دیده میشود آنچنان قابل قیاس نیست زیرا گرجستان کشوری در حال پیشرفت برای رسیدن به سطح زندگی اروپایی است تا اتحادیه اروپا بتواند این کشور را وارد حوزه اتحادیه اروپا کند پس توصیه میکنیم همه شنیدهها را از افرادی که آگاهی آنها نسبت به کشور گرجستان بسیار محدود است را فاکتور بگیرید و دنبال حقیقت باشید.

سطح زندگی در گرجستان برای اغلب ایرانیان میتواند مناسب باشد. فرهنگ مردم گرجستان متفاوت است اما اغلب ایرانیان با بسیاری از عادات رفتاری و فرهنگ مردم گرجستان میتوانند کنار بیایند. گرجیها مردم ساده و مهربانی هستند پس اگر شرایط مناسبی را برای تامین زندگی خود داشته باشید، قطعاً زندگی در گرجستان میتواند لذتبخش باشد .

گرجی ها مردمان شادی هستند که در روزهای تعطیل خود در هفته (روزهای شنبه و یکشنبه) اغلب به تفریح میپردازند و چنین نحوه زندگی شاید بتواند برای یک ایرانی جذاب باشد. سطح دغدغه و استرس مردم گرجستان پایین بوده و در بسیاری از شرایط زندگی را راحت میگیرند.

چرا مهاجرت و زندگی در گرجستان؟

با تمامی مسائل مطرح شده شاید از خود بپرسید که با توجه به شرایط ذکر شده، پس چه دلیلی وجود دارد که یک شخص برای زندگی به گرجستان مهاجرت کند؟ جواب این است که دلایل گوناگونی برای مهاجرت به گرجستان وجود دارد . برخی از این موارد در ادامه آمده است:

  • امنیت بالا: کشور گرجستان را میتوان یک کشور امن نامید، نرخ پایین جنایت و خلاف میتواند دلیلی محکم بر این مطلب باشد. در هر زمانی از شبانهروز میتوانید در خیابان گشت و گذار داشته باشید، بدون آنکه لحظهای حتی احساس ناامنی به شما دست دهد؛ گشتهای مرتب پلیس گرجستان در اکثر نقاط تفلیس و گرجستان نکتهای برجسته در خصوص این کشور است.
  • وضعیت مناسب تجارت در گرجستان: کشور گرجستان در حال حاضر بهعنوان یک منطقه استراتژیک برای تجارت بین اروپا و آسیا شناخته میشود و به همین دلیل است که از تاریخ اول ژانویه ۲۰۱۸، معاهده تجارت آزاد میان گرجستان و چین به مرحله اجرایی در آمده است. دولت گرجستان در حال حاضر از کارآفرینان، کارفرمایان و سرمایهگذاران پشتیبانی فراوانی میکند.

  • راحتی انجام کسب و کار و سادگی ثبت شرکت در گرجستان : انجام هرگونه کسب و کار در کشور گرجستان نیازمند ثبت یک شرکت در این کشور است، اما لازم است بدانید سیستم اداری شرکت گرجستان بسیار پیشرفته بوده و ظرف حداکثر ۴۸ ساعت می توانید یک شرکت را در این کشور ثبت کنید.
  • وضعیت مناسب سرمایه گذاری در گرجستان : گرجستان، فرصتهای بسیار مناسبی را در اختیار سرمایهگذاران قرار می دهد، هر شخص سرمایهگذاری که حداقل مبلغ ۳۰۰ هزار لاری گرجستان را در این کشور سرمایهگذاری کند، میتواند اقامت دائم این کشور را در ابتدای امر اخذ کند. لازم است بدانید دولت گرجستان در حال حاضر و در سال جدید میلادی، اقامت گرجستان را بیشتر به سرمایه گذاران و کارآفرینان اعطا میکند.
  • آینده روشن کشور و تور گرجستان و احتمال غریبالوقوع پیوستن به اتحادیه اروپا: پرونده کشور گرجستان در خصوص پیوستن به حوزه اتحادیه اروپا سالهاست مورد بررسی است و در سالهای اخیر نیز پیگیریهای جدیتری در این خصوص صورت پذیرفته و در سال ۲۰۱۷ امکان سفر بدون ویزا به حوزه شینگن برای شهروندان گرجستان فراهم شد .
  • خرید ملک در گرجستان ساده است : برعکس بسیاری از دیگر کشورها، خرید ملک در گرجستان ساده بوده و همچنین قیمت آن نیز ارزان است. هر شخص خارجی با خرید ملک به ارزش حداقل ۳۵ هزار دلار آمریکا میتواند اقامت کشور گرجستان را اخذ کرده و برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال و همچنین والدین خود نیز اقامت را اخذ کند و تا مادامی که ملک بنام او باشد این اقامت توسط کشور گرجستان تمدید میشود.
  • نزدیکی به ایران : بسیاری از ایرانیان در هنگام مهاجرت نگرانی زیادی نسبت به فاصله از ایران دارند، خوشبختانه فاصله گرجستان تا ایران بسیار کم است و با پرواز هوایی از تفلیس (پایتخت گرجستان) تا تهران، مسافت چیزی در حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه است. پس رفت و آمد بهراحتی امکانپذیر است.

منبع : ایسنا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده