بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نقد و بررسی لپ ‌تاپ

نقد و بررسی لپ ‌تاپ مقرون به صرفه‌ی Lenovo g770

با بخش بررسی لپ تاپ مجله اینترنتی بیست ستون همراه باشید

هم‌اکنون استقبال کاربران از لپ ‌تاپ‌های هیبریدی و کروم بوک‌ها روز به روز در حال افزایش است، اما دراین‌بین کاربرانی هم وجود دارند که همچنان به دنبال خرید لپ تاپی سنتی، با ‌صفحه نمایش بزرگ و درعین‌حال مقرون به صرفه هستند. برای این دسته از افراد لپ تاپ lenovo g770 که در برخی از منابع با نام lenovo g70-70 هم شناخته می‌شود، گزینه‌ای فوق‌العاده مناسب محسوب خواهد شد.

این لپ تاپ در نسخه‌های گوناگونی عرضه‌شده که هر یک از آن‌ها با توجه میزان هزینه‌ی مدنظرتان می‌توانند ارتقاء سخت افزاری خاصی را به همراه داشته باشند. به مدل‌های مختلف این لپ تاپ در ادامه‌ی مقاله اشاره خواهیم داشت، اما هم‌اکنون ما قصد نقد و بررسی نسخه‌ای از این محصول را داریم که به پردازنده‌ی intel core i5 4210u تجهیز است. بنابراین ما مجله‌ی بیست ستون همراه باشید.

 

نقد و بررسی لپ ‌تاپ مقرون به صرفه‌ی Lenovo g770

مشخصات

برند تولیدکننده: کمپانی لنوو (lenovo) 

مدل: g70-70 یا g770 

صفحه نمایش: نمایشگر 17.3 اینچی نوع ips lcd 

وضوح تصویر: 900*1600پیکسل

پردازنده (cpu): intel core i5 4210u 

پردازنده‌ی گرافیکی (gpu): intel hd graphics 4400 

رم: 8 گیگابایتی ddr3l با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز

هارد درایو (ssd): 1 ترابایت 

سیستم صوتی: اسپیکرهای دوبل دالبی (dolby) 

صفحه کلید: سبک island 

وب کم: 0.3 مگا پیکسلی 

پورت hdmi:دارد 

پورت vga: دارد 

پورت usb 2.0: 2 عدد 

پورت usb 3.0: 1 عدد 

وای‌فای802.11 b/g/n/ac 

بلوتوث: دارد (نسخه‌ی 4.0

 ابعاد: 2.8*28.2*41.9 سانتیمتر وزن: 2.9 کیلوگرم 

باتری: 4 سلولی و نوع لیتیومی با ظرفیت 2800 میلی‌آمپر ساعت 

سیستم عامل: نسخه‎‌ی 64 بیتی سیستم عامل ویندوز 8.1 

 

طراحی و ساخت

همان‌طور که اشاره داشتیم لپ تاپ g770 کمپانی لنوو یک لپ تاپ مقرون به صرفه به شمار می‌رود، اما طراحی فوق‌العاده‌ی بدنه و ظاهر این محصول به واقع جلوه‌ای خاص و به دور از ظاهر سایر محصولات مشابه و ارزان قیمت به آن اهدا کرده است. جنس بدنه‌ی اصلی این لپ تاپ از مواد آلومینیومی است که به شیوه‌های دقیقی جلاء داده شده، بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که لکه‌های دست کاربر به راحتی بر روی بدنه‌ی آن قابل مشاهده باشند.

در تصویر زیر نمای جلو و عقب لپ تاپ g770 لنوو را در شرایط بسته بودن مشاهده می‌کنید. همان‌طور که پیش‌ازاین هم اشاره داشتیم ابعاد این لپ تاپ 2.8*28.2*41.9 سانتیمتر است و وزن آن 2.9 کیلوگرم اندازه‌گیری شده است. شاید وزن 2.9 کیلوگرمی این محصول در نگاه اول تا حدی زیاد به نظر آید، اما نباید فراموش کنیم که g770 لنوو لپ تاپی بهره‌مند از ‌صفحه نمایش 17 اینچی است.

صفحه کلید

سبک استفاده شده در طراحی صفحه کلید‌ لپ تاپ g770 لنوو سبک اختصاصی island است. در صفحه کلیدهای نوعی "island style" ، هر یک از دکمه‌های صفحه کلید به شکل مربع با گوشه‌های گرد طراحی می‌شوند و عملیات تایپ با استفاده از آن‌ها فوق‌العاده بی‌دردسر خواهد بود.

 

نقد و بررسی لپ ‌تاپ مقرون به صرفه‌ی Lenovo g770

 

تاچ پد

تاچ پد به کار گرفته شده در لپ تاپ g770 ابعادی معادل با 7*10.5 سانتیمتر را به همراه دارد، بنابراین فضای کافی به منظور استفاده‌ی هرچه آسان‌تر از تاچ پد محصول ایجاد شده است. این تاچ پد قابلیت پشتیبانی از "اشارات لمسی" یا اصطلاحا "touch gesture" را داراست. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید با استفاده از دو انگشت خود به‌طور همزمان در برخی از محیط‌های دستور چرخش تصویر نمایش داده‌شده را بدون نیاز به ‌موس اعمال کنید. به‌طورکلی این تاچ پد تقریبا از تمامی قابلیت‌های اشاره‌ای ویندوز 8.1 مایکروسافت پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

قابلیت‌های اتصال

لپ تاپ مقرون به صرفه‌ی g770 کمپانی لنوو از نظر قابلیت‌های اتصال هم نسبتا غنی محسوب می‌شود. در تصویر زیر نمایی از بخش کناری و سمت راست این لپ تاپ را مشاهده می‌کنید.

 

نقد و بررسی لپ ‌تاپ مقرون به صرفه‌ی Lenovo g770

همان‌گونه که می‌بینید در لبه‌ی سمت راست این لپ تاپ سوکت میکروفون و هدست، شیار کارت‌خوان، یک پورت usb 3.0، درایو نوری مربوط به dvd و پورت قفل امنیتی تعبیه شده است. حال نگاهی به بخش کناری سمت چپ این محصول می‌اندازیم.

 

نقد و بررسی لپ ‌تاپ مقرون به صرفه‌ی Lenovo g770

در لبه‌ی سمت چپ این لپ تاپ پورت اتصال hdmi، lan، vga، دو پورت اتصال usb 2.0 و سوکت ‌شارژر دستگاه لحاظ شده است. به‌طورکلی قابلیت‌های اتصال لپ تاپ g770 لنوو مناسب و کافی به نظر می‌رسند و این موضوع می‌تواند یکی از مزیت‌های طراحی این محصول به شمار آید.

صفحه نمایش

نمایشگر لپ تاپ lenovo g770 ‌صفحه نمایشی 17.3 اینچی و از نوع ips lcd با وضوح تصویر 900*1600 پیکسل است. نمایشگر بزرگ این لپ تاپ یکی از مزیت‌های اصلی آن به شمار می‌رود که توجه بسیاری از کاربران را به سمت‌وسوی خویش جلب می‌کند. بااین‌وجود ‌صفحه نمایش این محصول از قابلیت لمسی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد.

لنوو در این لپ تاپ از ‌صفحه نمایش براق استفاده کرده که به مراتب عملکرد آن را در برخی از شرایط تحت تاثیر قرار خواهد داد. بااین‌وجود استفاده از ‌صفحه نمایش ips lcd در طراحی این محصول تا حدی از بروز مشکلات عمده در شرایط مختلف نظیر تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری به عمل آورده است. بااین‌وجود هنگامی‌که نمایشگر لپ تاپ g770 در شرایط تابش مستقیم نور قرار می‌گیرد بازتاب نسبتا آزاردهنده‌ای را به همراه خواهد داشت. به منظور درک بهتر این موضوع تصاویر زیر را مشاهده کنید.

 

 

نقد و بررسی لپ ‌تاپ مقرون به صرفه‌ی Lenovo g770

بر اساس بررسی‌های انجام شده عملکرد نمایشگر لپ تاپ g770 در زوایای دید گوناگون فوق‌العاده مناسب است، اما در سمت مقابل میانگین روشنایی یا "brightness" نمایشگر این محصول چیزی در حدود 280 نیت اندازه‌گیری شده که رقم چندان مناسبی محسوب نمی‌شود. برای درک بهتر این موضوع به تصویر بالا توجه کنید. همان‌گونه که می‌بینید وضوح تصویر ‌صفحه نمایش این لپ تاپ با ایجاد زاویه کاملا حفظ شده اما تابش نور مستقیم به نمایشگر آن در گوشه‌ی سمت راست و پایین تصویر کاملا مشخص بوده و آزاردهنده به نظر می‌رسد.

عملکرد

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره داشتیم ما قصد نقد و بررسی نسخه‌ای از لپ تاپ g770 لنوو را داریم که به نسل چهارم پردازنده‌‌ی core i5 4210u کمپانی اینتل مجهز است. پردازنده‌ی intel core i5 4210u، یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز و حافظه‌ی نهان کش (cache) 3 مگابایتی است که در شرایط توربو فرکانس کاری هسته‌های آن تا سقف 2.7 گیگاهرتز قابل افزایش هستند.

 

نقد و بررسی لپ ‌تاپ مقرون به صرفه‌ی Lenovo g770

در کنار پردازنده‌ی اصلی (cpu) دستگاه، پردازنده‌ی گرافیکی intel hd graphics 4400 به کار گرفته‌شده و ‌رم 8 گیگابایتی نوع ddr3 و هارد درایو (hhd) 1 تربایتی سایر خصوصیات سخت افزاری نسخه‌ی بررسی‌ شده‌ی لپ تاپ g770 کمپانی لنوو را تشکیل می‌دهند. به‌طورکلی پردازنده‌های core i5 به منظور مدیریت فعالیت‌های روزمره، نه چندان سنگین و حتی اجرای بازی‌های معمولی بسیار قدرتمند هستند. در سمت مقابل لنوو لپ تاپ g770 خود را به ‌رمی 8 گیگابایتی تجهیز کرده که به مراتب عملکرد مجموعه را در هر شرایطی بهبود می‌بخشد.

بنابراین اگر بخواهیم دید واقع‌بینانه‌ای به موضوع داشته باشیم، لپ تاپ مقرون به صرفه‌ی g770 لنوو قابلیت‌ پردازشی مناسبی را به همراه دارد، اما این موضوع بدان معنا نیست که این لپ تاپ و به خصوص پردازند‌ه‌ی گرافیکی intel hd graphics 4400 آن قادر به پشتیبانی از تمامی بازی‌های سنگین و پر گرافیک موجود کنونی در بازار خواهد بود. اگر از افراد فوق‌العاده علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای پر گرافیک و سنگین هستید خرید لپ تاپ g770 توصیه‌ی مناسبی برای شما به شمار نمی‌رود.

باتری

باتری لپ تاپ lenovo g770 یک باتری لیتیومی 4 سلولی با ظرفیت 2800 میلی‌آمپر ساعت است که صادقانه باید اعتراف کنیم گزینه‌ی مناسبی برای یک لپ تاپی 17.3 اینچی به شمار نمی‌رود. بر اساس بررسی‌های انجام شده باتری این لپ تاپ توانسته چیزی در حدود 3 ساعت و 25 دقیقه در شرایط عملکردی خاصی دوام داشته باشد. این موضوع در حالی است که سایر لپ تاپ‌های مشابه و حتی برخی از آن‌ها که قیمت ارزان‌تری نسبت به این محصول دارند، در بررسی مشابه، چیزی در حدود 5 ساعت دوام را از خود به ثبت رسانده‌اند.

 

نقد و بررسی لپ ‌تاپ مقرون به صرفه‌ی Lenovo g770

به‌طورکلی عملکرد ضعیف باتری لپ تاپ g770 کمپانی لنوو یکی از عمده‌ترین و اصلی‌ترین نقطه ضعف‌های این محصول به شمار می‌رود.

ارتقاء سخت افزاری و سایر نسخه‌های موجود

با نگاه کردن به جدول زیر اطلاعات دقیق مربوط به چهار نسخه‌ی گوناگون از لپ تاپ g770 کمپانی لنوو را دریافت خواهید کرد. هم‌اکنون نسخه‌های بهره‌مند از پردازنده‌های core i3، core i5، core i7 این محصول وجود دارند که با شرایط و ضوابط خاصی در کنار سایر جنبه‌های سخت افزاری قابل ارتقاء به فروش می‌رسند.

 

نقد و بررسی لپ ‌تاپ مقرون به صرفه‌ی Lenovo g770

نتیجه‌گیری

با بررسی دقیق لپ تاپ g770 کمپانی لنوو متوجه شدیم که این محصول با توجه به مقرون به صرفه بودن خود از طراحی ظاهری و سخت افزاری بسیار مطلوبی بهره‌مند است. بااین‌وجود برخی از جنبه‌های طراحی آن می‌توانست بهتر از این هم در نظر گرفته شود. در بخش زیر لیستی شامل مزیت‌ها و معایب لپ تاپ g770 کمپانی لنوو ارائه شده است. به‌طورکلی اگر به دنبال لپ تاپی مقرون به صرفه، با ‌صفحه نمایش بزرگ و کارایی متوسط هستید، lenovo g770 یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی‌تان به شمار می‌رود.

مزیت‌ها:

طراحی ظاهری شیک صفحه کلید و تاچ پد عالی قیمت مناسب صفحه نمایش بزرگ مناسب برای انجام امور روزانه پورت‌های اتصال کافی

 معایب:

صفحه نمایش براق و عملکرد ضعیف آن در قبال تابش نور باتری فوق‌العاده ضعیف عملکرد گرافیکی نه چندان عالی وب کم ضعیف عدم پشتیبانی‌صفحه نمایش از قابلیت لمسی

منبع: www.bistsotoon.com

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده